כשחינוך, משחקים, טכנולוגיה והיסטוריה נפגשים

לראשונה בעולם ולכבוד ציון 140 שנה לפתח תקווה ו-70 שנה למדינת ישראל, יזמה פתח תקווה פרויקט עצום וייחודי על פלטפורמת minecraft.
המיזם כולל מאות תלמידים מ-12 בתי ספר ואנשי חינוך ובמסגרתו ייחקרו אירועים ואנשי מפתח הקשורים למדינה ולפתח תקווה, בעולם וירטואלי, חינוכי ושיתופי.
את החלק המקצועי של הפרויקט מבצעות טופ-אדיו, מיקרוסופט ו-BETA בשיתוף ותיאום עם מנהל החינוך בעיריית פתח תקוה ומרכז פסג"ה בפתח-תקווה.
לקריאה נוספת אודות המיזם ניתן לבקר בדף הפייסבוק 140/70 Minecraft PTX2

פרויקט מינקרפאט פתח-תקווה

מיינקרפאט (MineCraft) – מה זה בכלל?

ראשית, עלינו להסביר מהו התרגום של מיינקרפט:
MIne – לכרות, לחצוב. Craft – לעצב, לתכנן.
MINECRAFT הוא משחק מבוסס רשת, אותו רכשה מיקרוסופט לפני מספר שנים. לפי נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט "מה שמיינקראפט מייצגת הוא יותר ממשחק שהוא להיט. זו פלטפורמת עולם-פתוח. אם תחשבו על זה, זה 'המשחק שהורים רוצים שהילדים שלהם ישחקו בו'. אם אתם מדברים על חינוך ל-STEM (ר"ת של מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה), הדרך הכי טובה להכניס מישהו ל-STEM, או לעורר את סקרנותו, זה מיינקראפט".
מטרת שילוב המיינקראפט בחינוך היא פיתוח שיטת לימוד השונה מ"הכיתה המסורתית", יצירת סקרנות, עניין ואתגר בקרב התלמידים, שיובילו ללמידה משמעותית יותר. באמצעות המשחק ניתן ללמוד תכנות (כתיבת קוד) וגרפיקה, ולשלב נושאי לימוד שונים בתוך גוף המשחק כמשימות שונות. כך למעשה ניתן ללמד גם היסטוריה, חשמל ופיזיקה, מדעים, מתמטיקה ועוד.
כשותפי מיקרוסופט בחינוך, טופ-אדיו רואה במיינקראפט כלי חינוכי עשיר ומשמעותי ומעוניינת להשתמש בו כחלק מתהליכי הלימוד בקורסים המועברים לנוער.
במסגרת הסמכת טופ-אדיו כשותפה במיינקרפט, שלום נחייסי מנהל התחום עבר השתלמות ומבחן הסמכה ביוהנסבורג (בדרום אפריקה) בתחום זה.

minecraft-education edition1