הקלטת פודקאסט בנושא תקן לאיכות בהדרכה עם חבר צוות טופ אדיו

אל"מ (מיל') צביקה וולק כיום עובד בהייטק, בתפקידו האחרון בצה"ל הקים את גוף ההדרכה במטכ"ל בפקודתו של האלוף דורון אלמוג.
במשך שנים רבות עוסק בהטמעת מערכות בסדרי גודל של עשרות ומאות אלפי משתמשים.
צביקה בעל ניסיון רב בעולמות ההדרכה הביטחוניים ונחשב לאגדה צבאית, מאחר ונדרש מכל יחידות הצבא לעבוד עם התקן לאיכות בהדרכה שהוא יזם והוביל את פיתוחו והטמעתו.
התל"ב עשה מהפכה בלמידה בצה"ל, אין מקבילות ל'תל"ב' בצבאות זרים אקדמיה ובעולם העסקים. בואו ללמוד איך משהו תו תקן ללמידה ואיך נהלים יוצרים חדשנות בלמידה ומייצרים איכות בכלל תהליכי הלמידה והניהול על כלל היבטיו של ארגונים לומדים ומלמדים.

 

נושאים שעלו במהלך הפודקאסט:

בפרק נדבר על:
מה הצורך ואיך התל"ב התחיל?
אדם קם בבוקר ומחליט לייסד תו תקן לאיכות בהדרכה – איך הוחלט במה התקן עוסק ובמה לא?
איך התל"ב השפיע על תורת ההדרכה של צה"ל? (יש תורת הדרכה של צה"ל?)
מה היו ההתנגדויות לכניסה של התל"ב?
מי היו המתנגדים המרכזיים?  כיצד מתמודדים עם התנגשות בין הפיקודי להדרכתי?
אם ארגון אזרחי ברוצה תקן לאיכות בהדרכה איך הוא עושה את זה?
מה עושים בדילמה בין המצוי והרצוי – האם משנים את הנוהל או אוכפים אותו? – מהם שבעת הפרקים של התל"ב ומה כל פרק עוסק?
אם היה באפשרותך לארגן אחרת את התל"ב איך היית משנה אותו? – איך ניתן להנגיש את התל"ב? (רמז: דיגיטלי, הפיכה לבלתי מסווג) – האם איכות היא דבר סובייקטיבי?
מה היית אומר למפקד/מנהל בפעם הראשונה שהוא נחשף לתל"ב?
מה אתה מייעץ לגופי האקדמיה לאמץ מהתל"ב בכדי לשפר את עצמם? (התייחסות גם למשרד החינוך)
תקן לאיכות בהדרכה לאן?

מוזמנים ללחוץ מטה על הקישור להאזנה בפודקאסט:

מחפשים תכנית ללמידה משמעותית מרחוק או קורס מקוון?
זו ההתמחות שלנו! מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נשוב אליכם עם מידע נוסף


    שיטות הלמידה מרחוק

    כאן נפתח מנעד רחב של אפשריות סינכרוניות וא-סינכרוניות להעברת התוכן, כולל שילוב כלי למידה שיתופית, "כיתה הפוכה ", משחוק הלמידה, תחרויות ועוד ועוד.. כמובן שהיכולת להשתמש בשיטות לימוד מתקדמות, תלוי ביכולות המרצה/מורה לבצע התאמה בשיטות הלמידה לצרכי האינדיבידואל
    סביבת הלמידה הינה גורם משפיע על כל אחת מההחלטות בממדים השונים – יש לנתחה במגוון תבחינים ולהתאים את הפתרון ההדרכתי למה שהיא מאפשרת לנו.
    תכנית מלווה בתחום הערכת אפקטיביות הלמידה נדרשת כחלק מתכנית הקורס – זהו תנאי לשיפור אפקטיביות הלמידה.

    קריצה לעתיד בנושא למידה מתוקשבת

    אתגר הקורונה "מאלץ" אותנו לבחון כלים חדשים לניהול תהליכי למידה משמעותיים. יש כאן הזדמנות לשלב כבר בעתיד בעתיד הקרוב כלים מתקדמים כמו:
    BIG DATA בשילוב מחשוב ענן – אפשרות ליצור מאגרי מידע רחבים, זמינים למשתמש בכל זמן ובכל מקום בהתאם לצורך, מאגרים מזוקקים ומופצים בהתאם לצורך בזמן ובמקום הנדרש למשתמש.
    בינה מלאכותית (כלי BI) – מתן אפשרות לניתוח מורכב שמזהה דפוסים ותבניות ומפיק תובנות על דפוסי הלמידה, התנהגות של אנשים ומערכות.

    מה מומלץ לעשות עכשיו?

    • להכשיר את המורים ומפתחי התכניות הפדגוגיות לבניית תמהיל נכון של מרכיבי הלמידה מרחוק.
    • לפתח ולשלב שיטות, כלי למידה, חקר ובחינה מותאמים יותר.
    • להשתמש במערכות לניהול הלמידה והתוכן (LMS /LCMS) אשר תומכות בתהליך.
    • ובעיקר, לחשוב איך אנחנו מעודדים את הלומד להיות פעיל ומשפיע בתהליך הלמידה.

    מחפשים תכנית ללמידה משמעותית מרחוק או קורס מקוון?
    טופ-אדיו מתמחה בפיתוח והוראת תכניות ללמידה מרחוק, תוך היכרות וניסיון מעמיקים עם מערכות לניהול תהליכי למידה (LMS) ופלטפורמות ללימוד מרחוק, כלים להפעלת תלמידים במהלך השיעור וניסיון בהדרכת עשרות אלפי בני נוער מרקעים שונים ברחבי הארץ.
    מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נשוב אליכם עם מידע נוסף