בוגרות פרויקט צמרות משתפות

פרויקט צמרות בשיתוף חיל האוויר ומיקרוסופט

ליזה טוביאנה (מחזור א')

שלום קוראים לי ליזה ואני בת 21 מרחובות.
עליתי מצרפת לארץ בגיל מאוחר, משפחתי עלתה ממקום של ציוניות ושליחות. ברגע שנודע לי שאני עתידה להתגייס לצבא חיפשתי שירות משמעותי. למזלי במהלך כיתה י"א נתקלתי בפרויקט צמרות, הגיע אלינו נציג מטעם מיקרוסופט והסביר לנו אודות הפרויקט. שמחתי לשמוע שלא חייב רקע קודם ולכל אחת ניתנת ההזדמנות להתפתח טכנולוגית ולהשתלב בתפקידים טכנולוגים בצבא. הקורס היה מהנה ומאתגר בנוסף היה לי מדריך מעולה שעזר ותמך בכל הדרך. לאחר חצי שנה של לימודים במהלך כיתה י"ב סיימתי את המסלול וקיבלתי תעודה מקצועית.
מאוחר יותר בשנה זו התגייסתי לחיל האוויר כמובטח ביחד עם החברות לקורס, מה שהפך את חווית הגיוס לנעימה הרבה יותר. בתחילת השירות אותרתי לפיקוד והדרכה וסיימתי את שירותי בהצטיינות בתור מדריכת אלקטרוניקה. היום אני משוחררת מזה שנה וקיבלתי הצעות עבודה מרובות. פרויקט צמרות בשילוב עם שירות צבאי בהתאם תרמו הרבה להתפתחותי האישית והמקצועית. אני אסירת תודה לפרויקט שקידם אותי.

ויקטוריה לונשקוב (מחזור א')

הגעתי לפרויקט צמרות כדי ללמוד משהו חדש, ובאמת במהלך הקורס גיליתי עניין רב בתחום האלקטרוניקה.
הקורס הועבר בצורה מדהימה על ידי מדריך צעיר שגרם לנו, הבנות, להתחבר מאוד לנושא.  מכיוון שלמדתי בקורס ידעתי לאן אני משובצת ולכן תהליך הגיוס היה פחות מלחיץ ומפחיד. התגייסתי למערך הטכני של חיל האוויר, לקורס לוחמה אלקטרונית. אחרי שלמדתי והתמקצעתי בתחום של הלוחמה האלקטרונית בבסיס פלמחים, עברתי מיונים רבים ויצאתי בנוסף לקורס פיקוד והדרכה ובסופו של דבר שירתי כמפקדת קורס לוחמה אלקטרונית בבסיס הטכני חיפה. במהלך השירות שלי הכשרתי ופיקדתי על יותר מ-150 חיילים. תפקיד מעניין מאוד הדורש סבלנות, מקצועיות, יכולות הדרכה ועוד. אני בהחלט יכולה להגיד שפרויקט צמרות פתח לי דלתות ואפשרויות שלא האמנתי שיתאפשרו לי, היה לי שירות משמעותי, מספק וכיף בחיל האוויר.
לכן אני מאוד ממליצה לבנות שרוצות לעשות תפקיד משמעותי בשירות הצבאי שלהן, להגיע לפרויקט צמרות ולהיפתח לעולם הטכנולוגי שיעזור להן מאוד בעתיד.

עדן דוסטר (מחזור ד')

פרויקט צמרות היה בשבילי אבן דרך בכניסה לשירות הצבאי שלי, ואני ממליצה עליו בחום. כשנכנסים לצבא כמעט אף אחד לא יודע לאן יגיע ויש תחושת בלבול וחוסר וודאות. הפרויקט מכין אותך ומלווה אותך על מנת שתדעי בדיוק לאן את נכנסת ומקנה עבורך ידע חשוב על מנת להצליח בשירות הצבאי. במהלך הקורס עצמו נהניתי מאוד מההדרכה ולא הרגשתי שזה פגע באיזושהי צורה בלימודים שלי בבית הספר. שירתתי בחיל האוויר כמפקדת בקורס "קלע דוד" ואני באמת שמחה על המסלול שבחרתי. העובדה שאני בוגרת צמרות עזרה לי מאוד כשרציתי להתקבל לתפקיד הזה כמפקדת ומספר המקומות היה מוגבל.

אילנה פורטנוי (מחזור ה')

בהתחלה, כשבאו והציגו את הפרויקט בפנינו בבית הספר, היססתי להרשם. פחדתי שזה יוסיף לי לחץ ועומס, שהוא יהיה קשה מידיי או לא מעניין, או שלא יתאים לי. אבל לשמחתי רוב החששות שלי נעלמו כבר במפגש הראשון. כבר בפעם הראשונה שבה השתתפתי בשיעור, הבנתי שזו חוויה שונה מחווית לימוד רגילה בתיכון.
קודם כל, אלעד, המדריך, דיבר לכולן בגובה העיניים. הוא ידע להקשות ולהקל כשצריך, ידע לדבר עם כולן ולעזור לכל חברה בקבוצה באופן אינדווידואלי כדי שתשפר את ההישגים שלה. במהלך הפרויקט, אלעד למד להכיר כל אחת באופן אישי, לתת עזרה ועצה כשצריך והיה ממש כמו אח גדול בשבילנו. הוא ידע להעביר את חומר הלימוד בצורה עניינית וחויתית ולא המשיך בחומר עד שהיה בטוח שכולנו מבינות את הכל.
עם הזמן, נעלמו כל החששות שהיו לי בתחילת הלימודים, השיעורים היו מעניינים מאוד עבורי. נהנית לבוא בכל שבוע למספר שעות, להשתחרר וללמוד נושאים שהפכו מעניינים יותר ויותר ככל שהפרויקט נמשך. אופי הלימוד עצמו היה מאתגר אך לא קשה מידי, והרגשתי שמה שנלמד יוכל לשמש אותי בהמשך החיים.
בזכות הפרויקט, והלימוד עם אלעד, החלטתי לשקול להמשיך להעשיר את הידע שלי בתחום האלקטרוניקה גם בלימודיי באוניברסיטה בעתיד.
בנוסף, ניתנת לבוגרות הפרויקט הזדמנות מיוחדת להשתבץ כטכנאיות אלקטרוניקה במערך הטכני של חיל האוויר. כל מי שהשתתפה בתוכנית זכאית לקבלת הזדמנות ייחודית זו, שיכולה אף היא להמשיך באופן ישיר את הלמידה מהקורס. שיבוץ בתפקיד זה למעשה נותן לנו להתנסות באופן מעשי ומוחשי בנלמד בשיעורים, והבנות המעוניינות בכך אכן משובצות לתפקיד.
לסיכום, אני יכולה להגיד שהשנה הזו הייתה משמעותית מאוד עבורי, חוויתית, מעניינת ולעתים אפילו מצחיקה, מלבד ידע מעניין מאוד שצברתי, למדתי גם להכיר את הבנות בקבוצה שלי, שהיוו חלק משמעותי מחווית הלמידה. הלימוד עם בנות בלבד עזר לי להתרכז ולהבין שאני יכולה ללמוד הכל ולעסוק בכל תחום שאני רוצה, וכי הכל תלוי בעניין של כוח רצון, התמדה ואהבת המקצוע . תודה רבה לאלעד שליווה אותי במהלך השנה, לבנות שהיו חלק משמעותי מתהליך הלמידה שלי ולצוות הפרויקט על הזדמנות נפלאה זו, ואני מקווה שעוד בנות צעירות ימשיכו ללמוד וליהנות כפי שאני חוויתי אותה!"

שיראל אליאס (מחזור ד')

"הגעתי, הגעתי לחיל האוויר. כן, כן, הגעתי, טוב. חלק יודעים את הסיפור שלי וחלק לא. אז בואו אני אספר: הייתי עוד תלמידה ממוצעת אולי טיפה פחות. בכיתה י״ב הייתי מרדנית כשצריך, עקשנית כשצריך, ליצנית כשצריך, עושה מה שבא לי בעיקר.
הלימודים היו קשים בשבילי מאלפי סיבות, לא יכולתי לממן מורים פרטיים שישלימו לי את החומר שהפסדתי. לפעמיים הייתי לוקחת את עצמי בידיים ואומרת די, נמאס, צריך להשקיע. ולפעמיים לא הייתי זורקת *** (סליחה על הביטוי) ואומרת שנמאס לי מהלימודים, ומה שיצא ממני, יצא. לא מעניין אותי כבר, העיקר שיפסיקו לבלבל לי בשכל. אז התחילה כיתה י״ב והתחלתי עם המרדנות. נמאס לי אחרי שבי״א קרעתי את עצמי מכל הבגרויות עם התוכנית החדשה שמשרד החינוך הוציא. לא רציתי להמשיך, אפילו שנשאר עוד קצת כבר לא היו לי כוחות. לא הגעתי ללימודים ועשיתי טובה כשעניתי בכלל למחנך שהיה מאיים עלי שוב ושוב שיביאו לי קב"ס.

שום דבר לא עניין אותי, אני נשארתי עקשנית ומרדנית. עד שהגיעו חברת מיקרוסופט וטופ-אדיו שנתנו הרצאה על הצבא ועל פרויקט מיוחד שהם עושים. למזלי הייתי באותו יום בבית ספר, לא רציתי להיכנס להרצאה אבל משהו משך אותי להיכנס. נכנסתי ואני מודה לאלוהים שנכנסתי, הם הציגו את פרויקט ״צמרות״ בו חברת מיקרוסופט וטופ-אדיו עושים בשיתוף פעולה עם חיל האוויר בו מקדמים נשים בצה"ל. לומדים אחרי בית הספר אלקטרוניקה, חשמל ומחשבים ובסופו של דבר מגיעים לחיל האוויר כטכנאית אלקטרוניקה. פחדתי, חששתי ובעיקר לא האמנתי בעצמי. אבל אמרתי יש לי הזדמנות לשנות את העתיד שלי. פחדתי שלא אתקבל בגלל הציונים הירודים שבבית ספר, על החיסורים הרבים ועל זה שאני רק בשלוש יחידות אנגלית ומתמטיקה. ניגשתי בסוף ההרצאה למרצה ושאלתי את שאלותיי הרבות ובסופו של דבר הוא אמר לי שהוא מנהל הפרויקט ובגלל שרואים שאני רוצה הוא יעזור לי וכך היה!!! טל כושר, מנהל הפרויקט, היה לצדי בכל שלב ושלב ובסופו של דבר זה מה שהרים אותי להצליח בלימודים, הם נתנו לי את הדרייב להשקיע בלימודים ובקורס שהיה במשך שנה. היו לי חששות שהיו לי לקרוס כי זה מקצוע שבחיים לא נגעתי בו ולא הכרתי. לא ידעתי אם אצליח או לא אבל בסופו של דבר המרצה המדהימה שלי ליזה נתנה לי תקווה שאצליח. היא הנחילה לי בראש שהכול קטן עלי ואני כן אצליח. סיימתי את הקורס בהצטיינות. פעם ראשונה בחיים שלי שסיימתי משהו בהצטיינות!!! במשך שנה שלמה למדתי פעם ראשונה בחיי אלקטרוניקה. הצבא עשה בלבול בשיבוץ שלי ושיבץ אותי בתור לוחמת תותחנים. כן, כן, אני לוחמת! במשך חודשיים וחצי מייגעים ניסיתי לצאת מהלוחמה, ליזה וטל היו לצדי יד ביד ועשו הכל כדי שהשיבוץ שלי ישתנה, שיחות טלפון בשעות לא שעות, מיילים, פקסים, מכתבים, הכול הם עשו.

כמעט והתייאשתי וקיבלתי את זה שאני אהיה לוחמת תותחנים. כמעט ויתרתי אבל הם לא ויתרו והמשיכו להילחם יחד איתי. בסופו של דבר, שבוע לפני גיוסי לתותחנים קיבלתי את התשובה המיוחלת, ״את טכנאית אלקטרוניקה בחיל האוויר״ והכל בזכות טל, ליזה, חברת מיקרוסופט וטופ-אדיו. אחרי כל כך הרבה זמן אני טכנאית אלקטרוניקה והיום אני בחיל האוויר, עוסקת ולומדת את מה שאני למדתי והשקעתי בשבילו והכל בזכותם, בזכות פרויקט ״צמרות״. למדתי על עצמי לא לוותר, להמשיך להיות עקשנית אבל בשכל. לימדו אותי להאמין בעצמי שאני יכולה הכול, ושהכול קטן עליי. והנה אני בחיל האוויר לומדת קורסים וממשיכה לפרוח וללמוד את המקצוע שלי וסוף סוף יהיה לי עתיד שונה והכל בזכותם.
אני פשוט חייבת לפרגן להם על כל מה שעשו בשבילי!!

אז בנות יקרות בכיתות י"א-י"ב, אם אתן רוצות עתיד שונה, מקצוע מעניין ושונה, שכבר מתחיל מהצבא ויש ביקוש אליו באזרחי, לכו לפרויקט "צמרות" ותגלו על עצמכן המון! אז שוב תודה תודה ותודה שסבלתם אותי ועזרתם ותמכתם כי צוות כמוכם אין! " (נלקח מדף הפייסבוק של הבוגרת)

לפרטים נוספים או שאלות פרטניות צרי קשר:


    טופ-אדיו

    הלנה אמינוב
    בשביל הטכנולוגיה

    טופאדיו הינה חברה מובילה בהדרכה טכנולוגית, הפועלת על בסיס אסטרטגיה ממוקדת לקוח המספקת סל פתרונות מחשוב מלא תחת קורת גג אחת.

    פרטי התקשרות:

    • טלפון: 077-7573393

    • פקס: 153-524431999

    • כתובת: כפר הנוער כנות

    • מען למכתבים: מושב ביצרון מיקוד 6094600, ת.ד 128